Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань. Булінг – достатньо нове поняття в нашому житті, але явище добре і давно відоме. У художній формі ця проблема була розкрита у фільмі «Опудало». Що ж це за явище таке, де дитина стає «білою вороною» та «цапом відбувайлом», а сьогодні- жертвою булінгу.
Булінг - визначається, як утиск, дискримінація, цькування. Шкільний булінг- це жорстоке ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або групи інших дітей.
Таке жорстоке ставлення може проявлятися як:Фізичний булінг –штовхання, підніжки, бійки, стусани, ляпаси, мацання, нанесення тілесних ушкоджень.
Психологічний булінг – прізвиська, жарти, погрози, ігнорування, залякування, переслідування.
Кібербулінг- пересилка небажаних фото, обзивання по телефону, поширення образ через інтернет
Економічний булінг- вимагання грошей, крадіжки, ховання або знищення одягу, особистих речей.
Жертвами булінгу найчастіше стають:
• Діти з незвичайною зовнішністю (шрами, косоокість, вага, інший колір шкіри, розріз очей тощо);
• Замкнуті, сором’язливі діти;
• З низькою самооцінкою, неуспішні у спілкуванні;
• Фізично слабші за однолітків;
• Неуспішні у навчанні, неохайно вдягнені;
• Діти погляди яких відрізняються від загальноприйнятих у колективі.
Жертви булінгу зазнають чималих страждань. Шкільне цькування спричиняє небезпечні довготермінові психологічні наслідки – низька самооцінка, самотність, депресія і навіть суїцидальні наслідки.
Часто переслідувачі походять із кризових родин, де батьки постійно сваряться, не приділяють дитині належної уваги, зловживають алкоголем, або взагалі така дитини може бути свідком чи жертвою домашнього насильства.
Як допопогти дитині-жертві булінгу?
1. Не треба чекати.
2. Зверніться до адміністрації школи чи класного керівника.
3. Не намагайтеся самі з’ясувати стосунки з кривдником.
Рекомендації педагогам:
1. Посильте контроль за поведінкою дітей поза класом.
2. Заохочуйте дітей розповідати про свої проблеми вам або батькам.
3. Заохочуйте батьків виявляти проблеми спілкування дитини в колективі, звертатися до практичного психолога.
4. Для вирішення ситуації шкільному психологу варто працювати не лише з дитиною, яка стала жертвою булінгу, чи з переслідувачем, але з усім класом.
5. Приверніть до проблеми увагу та зусилля інших батьків.
Таке жорстоке ставлення може проявлятися як:Фізичний булінг –штовхання, підніжки, бійки, стусани, ляпаси, мацання, нанесення тілесних ушкоджень.
Психологічний булінг – прізвиська, жарти, погрози, ігнорування, залякування, переслідування.
Кібербулінг- пересилка небажаних фото, обзивання по телефону, поширення образ через інтернет
Економічний булінг- вимагання грошей, крадіжки, ховання або знищення одягу, особистих речей.
Жертвами булінгу найчастіше стають:
• Діти з незвичайною зовнішністю (шрами, косоокість, вага, інший колір шкіри, розріз очей тощо);
• Замкнуті, сором’язливі діти;
• З низькою самооцінкою, неуспішні у спілкуванні;
• Фізично слабші за однолітків;
• Неуспішні у навчанні, неохайно вдягнені;
• Діти погляди яких відрізняються від загальноприйнятих у колективі.
Жертви булінгу зазнають чималих страждань. Шкільне цькування спричиняє небезпечні довготермінові психологічні наслідки – низька самооцінка, самотність, депресія і навіть суїцидальні наслідки.
Часто переслідувачі походять із кризових родин, де батьки постійно сваряться, не приділяють дитині належної уваги, зловживають алкоголем, або взагалі така дитини може бути свідком чи жертвою домашнього насильства.
Як допопогти дитині-жертві булінгу?
1. Не треба чекати.
2. Зверніться до адміністрації школи чи класного керівника.
3. Не намагайтеся самі з’ясувати стосунки з кривдником.
Рекомендації педагогам:
1. Посильте контроль за поведінкою дітей поза класом.
2. Заохочуйте дітей розповідати про свої проблеми вам або батькам.
3. Заохочуйте батьків виявляти проблеми спілкування дитини в колективі, звертатися до практичного психолога.
4. Для вирішення ситуації шкільному психологу варто працювати не лише з дитиною, яка стала жертвою булінгу, чи з переслідувачем, але з усім класом.
5. Приверніть до проблеми увагу та зусилля інших батьків.