Право громадян на об’єднання гарантовано Конституцією України, громадські організації є невід’ємним атрибутом громадянського суспільства та його значною частиною.
На сьогодні законодавство пропонує низку способів подання документів для державної реєстрації громадських об’єднань: безпосередня подача державному реєстратору, надсилання поштою, подача через центри надання адміністративних послуг та місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
При цьому статистичні дані Головного територіального управління юстиції у Донецькій області за 5 місяців 2017 року свідчать, що не всі громадські об’єднання реєструються одразу. Через недоліки у підготовці документів державні реєстратори відповідно до вимог законодавства приймають рішення про зупинення розгляду документів (24 % від загальної кількості поданих документів) або відмову у державній реєстрації (11 % поданих документів).
Саме тому послуга з попереднього перегляду документів для державної реєстрації створення громадських об’єднань знайшла своє відображення в Он-лайн будинку юстиції.
Нагадуємо, що 23 лютого 2017 року відбулась презентація виходу проекту Міністерства юстиції Он-лайн будинок юстиції на всеукраїнський рівень. Віднині послугами, в тому числі, з реєстрації громадського об’єднання з правом юридичної особи можуть скористатися всі українці. Для цього достатньо зайти на сайт сервісу http://online.minjust.gov.ua.
Даний сайт забезпечує отримання послуг без контакту з представниками влади.
Он-лайн будинок юстиції – це повністю прозора автоматизована система, що забезпечує отримання послуг в електронному режимі без контакту з представниками влади. Проект увібрав у себе всі сервіси, які Міністерство юстиції надає в електронному вигляді та за допомогою Інтернету, не виходячи з дому чи офісу дозволяє:
o отримувати інформацію зі всіх реєстрів Мін’юсту;
o контролювати реєстраційні дії відносно своєї нерухомості за допомогою SMS-Маяка;
o зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації;
o отримувати дані про електронно-цифровий підпис;
o користуватись послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану;
o здійснювати державну реєстрацію фізичної особи – підприємця, державну реєстрацію змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, та інше.
На порталі сервісу можна знайти інструкцію з отримання кожної запропонованої послуги, а також залишити відгук.
Наразі подати заяву для проведення попередньої правової експертизи документів, що подаються для проведення державної реєстрації громадської організації зі статусом юридичної особи, дуже просто.
Для цього необхідно зробити 3 прості кроки:
1. Перейти за посиланням online.minjust.gov.ua/dokumenty/go;
2. Заповнити заяву, форма якої передбачає прізвище, ім’я, по-батькові, контактний телефон, Email заявника, вказати регіон місцезнаходження організації;
3. Завантажити скановані копії документів, які мають подаватись для державної реєстрації.
Для зручності заявників зразки необхідних документів можна завантажити на цій же сторінці.
Після отримання заяви державні реєстратори Головного територіального управління юстиції у Донецькій області протягом трьох робочих днів розглянуть подані документи та інформують про результати такого розгляду на вказану Вами електронну адресу.
Якщо документи відповідатимуть законодавству, можна одразу подавати їх для державної реєстрації у паперовому вигляді зручним для заявника способом.
В іншому випадку документи можна подавати після усунення вказаних державним реєстратором невідповідностей.
Он-лайн будинок юстиції набуває популярності у мешканців Донецької області, тож закликаємо і бажаючих зареєструвати громадську організацію скористатись новим зручним сервісом Міністерства юстиції!